5 dôvodov, prečo mať vlastného dodávateľa

dodavatel

5 dôvodov, prečo mať vlastného dodávateľa

Prevádzkujete ubytovacie, stravovacie alebo iné zariadenie a ešte stále nemáte svojho dodávateľa? Dodávateľ je veľmi dôležitým človekom v prípade, že vlastníte prevádzku, ktorú treba zásobovať či už potravinami alebo iným nevyhnutným tovarom.

Čo je úlohou dodávateľa?

Dodávateľ je osoba, ktorý poskytuje produkty alebo služby inému subjektu. Môže ísť buď o fyzickú alebo právnickú osobu, ktorej úlohou je poskytovať a dodávať vysokokvalitné produkty. V podstate dodávateľa môžeme považovať za niekoho, kto pôsobí ako sprostredkovateľ medzi výrobcom a maloobchodníkom a zabezpečuje, aby zásoby boli dostatočne kvalitné.

Význam dodávateľa v podniku

Dodávatelia v podniku zohrávajú veľmi dôležitú úlohu a ich význam je rovnako veľmi dôležitý. Spoločnosti musia veľmi úzko spolupracovať s dodávateľmi, aby získali tie najkvalitnejšie produkty, za čo najlepšiu cenu a v čo najlepšom čase.  

dodavatelia

Prečo mať vlastného dodávateľa?

Mnoho malých firiem sa domnieva, že sú im dodávatelia zbytoční a uprednostnia skôr väčší  jednorazový nákup. Avšak úlohou dodávateľa nie je len doručiť objednaný tovar. Práve kvôli týmto úlohám by ste mali uprednostniť a nájsť si čo najskôr toho správneho dodávateľa pre svoj biznis.

  1. Súlad so zákonmi: dodávatelia na výkon svojej práce musia dodržiavať všetky príslušné zákony či normy, vrátane ochrany ľudských práv.
  2. Spravodlivé transakcie pre všetkých: okrem toho, že dodávatelia musia dodržiavať normy či zákony, musia ku všetkým svojim odberateľom pristupovať rovnako, a to súvisí aj s ponukou ceny. Preto by ste sa nemali stretnúť s dodávateľom, ktorý svoju cenu bude navyšovať len v prípade vášho biznisu.
  3. Najlepšia možná cena: na trhu sa stretnete s viacerými dodávateľmi, ktorí medzi sebou súperia. Preto sa všetci dodávatelia snažia ponúknuť a dodať tovar v čo najlepšej kvalite a najlepšej možnej cene, aby si získali čo najviac zákaziek. Výška ceny sa tiež môže odzrkadliť aj v prípade dlhodobej spolupráce, a teda v tom prípade môže byť cena pre vás zvýhodnená.
  4. Žiadny konflikt záujmov: dodávatelia by nemali obchodovať s tými, s ktorými môžu byť v konflikte záujmov. Medzi takúto skupinu ľudí patria napríklad rodinní príslušníci, priatelia či starí alebo noví kolegovia. Pretože zväčša pri takýchto obchodoch vzniká pravdepodobnosť nespravodlivého zaobchádzania v porovnaní s inými zákazníkmi.
  5. Široký výber produktov a doručenie: pri spolupráci s dodávateľmi sa môžete stretnúť skutočne so širokým výberom produktov. Potrebujete čistiace prostriedky, kancelárske potreby, profesionálnu hygienu, hotelovú kozmetiku či doplnky alebo jednorazové obaly do svojho stravovacieho zariadenia? To všetko nájdete u jedného dodávateľa. Doručenie takejto objednávky je rýchle, keďže väčšina dodávateľov má produkty skladom. Okrem toho môžete očakávať aj dopravu zadarmo pri vytvorení objednávky v určitej hodnote. A čo môžete považovať za ďalšiu výhodu je šetrenie času, pretože takéto vytvorenie objednávky prostredníctvom e-shopu vám ušetrí čas.

Riadenie vzťahov s dodávateľmi

Okrem týchto výhod sa môžete stretnúť aj s ďalšími, a to v prípade, že budete vo firme uplatňovať riadenie vzťahov s dodávateľmi, čo predstavuje určitý proces plánovania. V tom prípade si vytvoríte u dodávateľov dôveru, ktorá sa následne môže pretaviť aj v znižovaní nákladov, pretože spolupracovať s jedným dodávateľom, ktorý vám zabezpečí všetko potrebné je výhodnejšie, ako spolupracovať s viacerými dodávateľmi. A nakoniec sa takýto vzťah môže odzrkadliť aj na spolupráci a zlepšení procesov vo firme. Ak si vytvoríte so svojim dodávateľom úzky a priateľsky vzťah, tak časom začne chápať v akom období aké produkty potrebujete a osloví vás, aby vám dané produkty mohli byť doručené včas.

Ak ešte stále nemáte svojho dodávateľa profesionálnej hygieny, potom nás neváhajte kontaktovať do ROIN.

 


Produkt bol vložený do košíka: